2009-09-17 | 14:38:32

Mitt lilla space och jag.

Home again. Nice.
Morgonen började inte så bra. Jag hade just satt mig tillrätta i mitt lilla hörn på bussen, skapat mitt eget lilla space (jag är ju ändå en typisk svensk.) och kommit in i ett behagligt meditativt tillstånd. Då går busskrället sönder !! *suck* Bara att hoppa av och hoppa in en buss som redan var fullpackad med folk. Inget eget space där inte.
Jag överlevde både det och skolan.
Har en riktigt härlig klass måste jag säga. Alla är peppade och kommer med egna erfarenheter som jag kan lära mig mkt om. En härlig blandad kompott är vi, nästan som gott och blandat !!

Sen funderade jag vidare en stund idag, hur glad jag är som väntade tills nu med att plugga. För även om det är kaso ibland inne i mig, så har jag på något sätt hittat mig själv de senaste åren. Jag har aldrig kännt mig sådära super nervös nu när jag skulle börja skolan. Visst var det pirrigt i början och så, men aldrig som om jag skulle vilja fly därifrån.
Som idag, då gick jag till kafetierian och köpte mig en kopp T. Kan låta som en bagatell, men för bara något år sedan så skulle jag ha tyckt att det var jätte jobbigt att gå där själv och inte känna någon i kön. Jag är inte rädd att alla ska stå och titta på mig, undra vad jag är för en konstig filur. Jag bryr mig inte !!
Och även om de man har fått mest kontakt med i klassen, går iväg och jag blir ensam kvar, så känns det inte jobbigt, för jag kan ju prata med alla de andra !!

Små, små saker men som för mig gör mitt skolliv så mkt roligare och så mkt lättare !!

Jag har minsann blivit lite visare !!

Hörrni, nog om detta. Håll utkik för snart kommer det en liten tävling här i bloggen. En tävling jag gärna skulle vilja vinna själv !! ;0).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback