2010-02-19 | 18:31:33

Från vem kommer kraven ??

Efter förra inlägg la jag mig i soffan och "bröt ihop" lite. sen skrev jag ned allt som inte kändes bra och sedan funderade jag igenom om det var krav från mig själv eller från andra. De saker som kom som krav från andra funderande jag senare igenom om jag verkligen behövde bry mig om.
Kraven på mig själv funderade jag om det var värt det, var det jag ville uppnå tillräcklig motiverade för att ha det lite surt just nu.

Det blev en lista, lättare att se saker ur ett annat perspektiv då.

* Häslopsykologin- Här har jag lixom inget val. läraren må vara knäpp, men bit ihop och gör klart kursen. sen kan du lämna det.

* Om jag nu verkligen vill resa, så behöver jag pengar. Pengar får man genom att jobba på Coop, och jag vill VERKLIGEN åka någonstans snart. Så det vara ganska så lätt val.

Sen försökte jag se allt som faktiskt är positivt idag.
Det är OS, för en sportfåne som mig är det hur grymt som helst !!
Det är snart dags för CSN, jag har kvar pengar från lönen, samt att alla räkningar är betalda.
Det går faktiskt mot ljusare tider och värme. Passa på och njut nu när vårdagar ute i snön snart är här.

Så höll jag på ett tag. Och vips kändes allt bättre.
Kan vara bra att spalta upp allt som stressar, drar i en och som känns jobbigt. Då kan man svart på vitt se vad det är som påverkar en just nu. Kanske kan man lägga en del saker åt sidan. Man behöver inte göra allt samtidigt. Man behöver inte alltid hinna med allt, vara på topp. Vissa dagar får man prioritera bort saker som inte känns bra.
Framför allt är det viktigt att se om kraven du har, kommer från dig själv eller andra.
Skit i om alla andra tycker att du borde göra ditt eller datt.
Vad vill du ??
I många fall kan du själv välja, och skit i vad andra tycker.


Ikväll blir den skrämmande nog inte Let´s Dance och tacos.
DET BLIR OS !!






Kommentarer
Helena S / Bara en kaka till skrev:

Jag känner så väl igen det där från när jag var student. Plugga hela tiden, försöka jobba extra och lägga undan alla mina pengar till att resa. Men det blir bättre! Min åsikt är att det är lättare att jobba än att plugga. Det beror såklart på vilket jobb man har, men nu när man är ledig så är man ledig, man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte sitter och pluggar när det är söndag. Och London låter ju alldeles underbart! Där har de många Starbucks! :-)

2010-02-19 | 18:57:34
URL: http://www.baraenkakatill.se
Mrs Li skrev:

Om du frågar vad jag vill kommer jag svara: Gå på bio med fröken Pettersson och se snygge Jonny Depp i konstig sminkning ;)



2010-02-19 | 23:43:04
URL: http://edwinochalexander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback