2010-02-22 | 14:07:18

Glassnyheter i vår.

Med våren kommer även glassnyheterna !!
Tjuvkikade lite på GBs igår, och det ser hyfsat bra ut. Vi kommer att få en ny smak från Ben and Jerry´s på pinne, Ben & Jerry's Peanut Butter Cookie Dough- Vanljglass med Peanutbutter och Cookie Dough täckt av ett tjockt lager choklad med bitar av Cookies. I mina öron låter det riktigt smarrigt !!
Sen kommer det såklart en bröllopstrut, med tanke på det stundande kungliga bröllopet- Hasselnötsglass doppad i mjölkchoklad med hasselnötskrisp.

Tre nya Magnum blir det i år, en Gold med havssaltskola (??) och vaniljglass och ett gyllene överdrag. En med hasselnötssmak,  Magnum Golden Hazelnut samt en med bär i Magnum Temptation Fruit.





SIA lanserar även de nya glass ny i vår.

Brownie - Chokladgräddglass med kolasmak, browniebitar och kolasås. (oh yeah).
Hallon/saltlakrits- Gräddglass med hallonsmak och saltlakritssås. (nope).
Bubbelgum - Gräddglass med tuggummi/tuttifruttismak och smältande bubbelgumbitar. (nej tack).
Marängswiss - Gräddglass med vaniljsmak, banansylt och chokladdoppade maränger. (kan funka, men banansylt??).
Glace Nougat CHOCOLAT - Vår finaste gräddglass smaksatt med vit choklad och bitar av fransk nougat. (o my !!).



Sedan lanserar de även nya styckeglassar som Plopp och Guldnougat.

 


I mina ögon ser det ut att bli en ganska så spännande glassvår. Jag är ju som sagt chokladgalen. GB kommer även med nya smaker i Carte d´Or serien, någon med vit choklad och en med muffinsbitar i om jag inte minns helt fel.

Hehe det är tur att sommaren är lång så man kan sprida ut provsmakningen lite !!


Kommentarer
Millah skrev:

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-22 | 18:54:08
URL: http://millahoman.blogg.se/
emma skrev:

gott med glass!

2010-02-22 | 19:07:00
URL: http://styleby.blogg.se/
AnnaPanna skrev:

Åhh huga vilka goda smaker som kommer. Nu förstod jag iaf vad du menade med kommentaren. Var lite seg. Kom inte ihåg att jag hade skrivit nått om de... hehe... Missade inte silvret idag iaf! Wiiee

2010-02-23 | 00:02:47
URL: http://levalivet-ipite.blogspot.com/
Emmeli och Mio skrev:

Näe, den chipssmaken var ingen höjdare faktiskt. Smakade mest bara gammal plast ;)



Hur är det med dig?

Ska ni göra någon praktik förresten?

Kramar!

2010-02-23 | 06:28:24
Anonym skrev:

Låter gott:)

2010-02-23 | 10:10:06
URL: http://karinolofsson.se
Åskrås skrev:

Hm,jag vill ju gärna tro att dom har gjort bröllopsstruten för mig å mitt stundande bröllop.

2010-02-23 | 18:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback