2010-07-23 | 11:10:19

Stugmys blev stugfrys.

Vi drog ut till svärföräldrarnas stuga i onsdags. Tänkte vara lite umgåsiga och njuta lite av sommaren.
Spöregn och åska har vi haft mest hela tiden, vilket har gjort att det verkligen har krypt i kroppen på mig. Idag skiner solen men då blåser det hur mkt som helst. Det har varit kallt och rått mest hela tiden och istället för en snygg solbränna har jag gått runt och hackat tänderna mest hela tiden.

Blåbär finns det gott om i skogen och jag har börjat varje morgon med fil och färska bär, det är vardagslyx. Ska snart bege mig ut och plock mera, fylla frysen, baka, sylta och be mamma göra blåbärsgröt. Efter smultron så tror jag blåbär är mina favoritbär, båda att äta som de är och i bakverk och liknande.

Har ni några helt fantastiska recept med blåbär i, dela gärna med er !!

På återseende !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback