2010-06-03 | 20:34:40

Sista skoldagen på första året.

Så var första skolårets sista skoldag avklarad. Nu väntar jag bara på besked om rapporten är godkänd för att få veta om jag klarat mitt första år.
Var en intressant dag där vi hade paneldebatt med fyra inbjudna personer som jobbade inom ungefär det vi ska jobba med när vi går ut.
*En hälsovägledare som gick ut i fjol.
*En hälsovägledare som gick ut för några år sedan, jobbade nu med projektarbeten inom Landstinget, samt drev ett eget företag där hon jobbade mycket med Mia Törnblom.
*En kille som jobbar på ett gym i Lule. Jobbar mycket med funktionell träning och att se helheten när det gäller hälsan.
*En "gubbe" från kommunen som jobbade med hälsa där.

Vi fick ställa alla möjliga frågor och de svarade riktigt bra. Man fick lite ideér och tips på vad man ska tänka på nu under sista året, allt för att visa framfötterna på marknaden och göra sig oumbärlig.
Jag är ju väldigt mycke inne på att jag vill jobba med människors självkänsla, jobba med det mentala. Bygga upp människor som kanske inte har haft det, eller har det så lätt. Hjälpa människor att bli hela igen.
Får se hur det ser ut när vi gått nästa år också, kanske har jag ändrat inriktning totalt, men det har jag svårt att tro.

Lite tråkigt att säga glad sommar till klassen. Man kommer ju inte att se de flesta av dem på typ tre månader. Men jag har ju alltid varit lite blödig när det gäller att skiljas från folk jag tycker om. När vi skulle gå ut gymnasiet så grät jag i två veckor innan, bara för att jag inte ville att klassen skulle splittras, hehe.

Sen jag kom hem har det lagats mat, dammsugits, bytt matta i rummet, plockat in lite kläder i skåparna. Nu sitter jag och surfar lite, sen blir det TV för att sedan förhoppningsvis somna gott.
Har lite on my mind om vi säger så. Och jag kommer nog inte sova gott förrän vi har fått tillbaka resultaten.

Grubbla är jag också vädligt bra på. Men tänkte försöka jobba mycket med avslappning och mental träning i sommar, även fortsätta med BKn.
Kanske kan jag också lära mig att släppa saker tillslut.
Under kan ske !!


Idag har regnet öst ner hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback