2010-05-14 | 17:15:14

Glädjeskutt med nya skor.

Vet ni vad jag just har varit ute och gjort ??!!
Joggat !!
Hittade mig ett par springa-fort-skor på Intersport idag. Fick hjälp av en riktigt duktig försäljare som i princip tog sig en titt på mina fötter och sen hämtade han en sko som satt som ett smäck !!
Tydligen så hade jag väldigt bra fötter, bra hålfot och ett perfekt, lätt löpsteg (host.) Fick springa på bandet och han kollade olika saker. Jag sätter ned fötterna som man ska och lägger inte tyngden på innersidan av foten, vilket är ett vanligt problem, pronera tror jag det heter.

Inte för att jag känner mig bättre som människa för att jag har bra fötter och sätter ner dem rätt, men man behöver inga specialskor......vilket betyder mindre pengar att lägga ut.
Nu till det bästa, det var juniorskor (mina stora 35.or ni vet.) så de kostade bara 600 pix.
Visst de kan låta mkt, men för ett par riktiga löparskor är det typ rea.
Ibland lönar det sig att ha små fötter !!

Det gråa tråkiga vädret från i morse, har bytts ut mot värsta sommarvärmen.
Helt underbart, jag menar verkligen shorts och T-shirt väder ute.

Var ju självklart tvungen att fara ut och pröva skorna, om vi passar ihop och så. Drog med mig den stackars sambon och for ut en sväng. Tog det ganska så lugnt, oftast så går man ju ut alldeles för hårt i början, börjar tycka det är tråkigt och lägger av. Så jag försökte vara smart.
Blev tipsad om en hemsida på en av mina favoritbloggar www.marathon.se och där hade de ett 14 veckors schema för nybisar. Det går i korta drag ut på att i början så går man för att värma upp, sen så joggar man i prat-tempo i ungefär 3-4 min, går 2-3 min och joggar igen.

Med det i huvudet gav vi oss ut, och vi körde lite längre joggasträckor helt omedvetet eftersom det var ju faktiskt KUL. Helt otippat alltså, eftersom jag alltid hatat att springa. Men benen svarade bra, skorna var hur lätta som helst, det underbara vädret hjälpte till och jag tror jag hade kunnat springa en bit till, men som sagt det gäller att vara smart.

Men fattar ni vilket grej det hära är ??!!
Jenny Maria Pettersson kommer hem från en joggingtur och kan inte sluta le !!
Jag gjorde tom några glädjeskutt och tjut när vi var ute. Jag kände mig så himlans lycklig och glad ända in i själen.

Kärlek, värme, sol, grönt gräs, blommor, lugn.

Var lite orolig att jag för det första skulle tycka att det var skit tråkigt, för det andra att jag var förlite klädd (jag sprang tillslut i linne.) och för det tredje att fara ut och springa efter att ha käkat vad som känns som ett kilo Hönökaka kanske inte skulle vara så smart.

Orolig i onödan.


Nu ska jag hoppa in i duschen, det vankas bio ikväll, Robin Hood.
Någon som sett den ??!!

Sen blir det lite hockey, Big Bang och sängen.
I morgon ska det bli upp till 20 grader varmt här i stan......gissa vem som jobbar hela dagen.....o yes.
Nåja man kan inte få allt här i livet, och förhoppningsvis har vi många 20 graders dagar framför oss.

Puss och Kjam från en glad, svettig moi !!


Mina nya vänner.


Hönökakan var en höjdare. Ni måste prova baka den. Som sagt jag åt som en häst och efteråt såg jag smått gravid ut, haha. Men gott var det !!

Kommentarer
Mrs Li skrev:

Tack gumman för alla dina fina ord! Jag är sååå glad att jag har dig och jag tycker att DU är en stark människa och du är mkt värdefull för mig, det vet du!



Jag vill alltid träffas och kan jag så kommer jag självklart in, annars får du jättegärna komma hit! Även om jag är dålig och inte kan åka någonstans så skulle jag bli jätteglad över om du kom, du ger mig energi! Kram vännen!!!



ps. räkna med vovvesnack!!!

2010-05-14 | 22:34:35
URL: http://edwinochalexander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback