2010-11-13 | 23:40:43

Lördagens avslut.

Sitter i mitt kök med en kopp kanelbulleT. Jag funderade på att ta en kopp med lussebulleT, men hejdade mig. Första advent ska jag spara det till, och då ska jag njuuuuuta.
Det är lugnt i läggan. Sambon ligger i soffan, trött efter dagens äventyr. Hundarna likaså.
Vi hann med en promenad till innan R kom hem.

De har verkligen varit två änglar när han har varit borta. Vi har gått flera vändor i stan utan koppel, mött hundar, människor som pratat med dem, stolpar som luktar gott, och de har gått vid min sida utan problem. En harkling är det enda som behövts om någon utav dem "glömt bort sig".
Som belöning har de fått springa i djupsnö flertalet gånger, jag har kastat snöklumpar och tillsammans har vi grävt efter rumpnissar.
Diesel fick träffa en 5 månaders Flat idag, jag trodde han skulle vita sönder kroppen på sig själv. Han fullkomligen älskar valpar !!
Eskil har lite svårare att kommunicera, han både morrar och viftar på sig. Så han och jag tittade på.
Som sagt, de har varit två änglar. Och nu sover de gott.

Jag känner mig ganska så trött jag med. Fick lite stress i kroppen när R kom hem. Så mkt man vill prata om, höra om och göra. Hade vi allt hemma som han kunde tänkas vilja ha, vad ville jag ha, vad skulle vi göra osv. Blev lite uppe i varv, vilket jag inte varit på hela helgen. Men nu när jag sitter här i köket så har lugnet infunnit sig igen. R ser Sagan om Ringen, alla tre filmerna går tydligen. Jag har sett dem en gång, de räcker för mig.

Jag tror jag ska avsluta min kopp och sedan krypa ner. Kanske läsa ett julmagasin. Har bara köpt Allers och det som fanns med Expressen igår, jag försöker hålla mig till tåls lite. Ofta så blir jag jultokig lite för tidigt och allt hinner gå över innan julen kommer.

I morgon är det söndag.
Farsdag.
Jag ser fram emot en lugn morgon. R lär nog sova ett bra tag.
Kanske får jag mig en skön promenad med grabbarna återigen, det vore underbart.
Men jag försöker att inte ha förväntningar, jag försöker att ha vardag.
För då fungerar allt som bäst.

Kjam !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback