2010-11-11 | 08:32:10

Vardagshjältar.

Vaknade i natt och trodde att det åskade. Det visade sig vara plogen.
Först så svor jag i mitt stilla sinne, klockan två på natten lixom !! Men sen insåg jag att jag kan ju inte vara sur på någon för att denne gör sitt jobb !! Jag låg ju ändå nerbäddad medans den personen fick sitta i, en förmodligen, inte alltför varm traktor.
Det är ju tackvare dessa människor som vi andra tar oss till våra jobb, eller andra ställen varje morgon. Dessa människor som jobbar de mest obekväma arbetstider som finns, oavsett om det är jul, nyår eller liknande.
Så fort de snöar så rings de ut, och inte kan de säga nej inte.

Visst hade jag önskat att de fordonen var lite tystare, men hey man kan inte få allt. Hellre en väg där jag tar mig fram än lite skönhetssömn (lixom lika bra att inse att de blir inte annat än såhära.).
Så nu på morgonen passar jag på att hylla dessa vardagshjältar som sliter mitt i natten för att du och jag ska få en bättre väg till jobbet. Och ni, klaga inte så mkt, jag är helt övertygad om att alla som sitter i de där traktorerna gör sitt allra bästa, och jobbar så fort de bara kan.
Kliv upp och skotta din väg själv annars !!

God torsdagsmorgon !!



Kommentarer
Kaksmulan skrev:

Hej, hu vad snö.... ingen i sikte här ännu. Glad så länge vi slipper..

Har svarat inne på min blogg men tar det även här; 1 cup nästan lika med 2,37 dl alltså knappt 2,5dl. Omvandla.nu är en jättebra sida för allt man vill omvandla. Ha en god mac & cheese dinner ;)

2010-11-11 | 14:24:23
URL: http://kaksmulan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback