2010-10-04 | 22:44:22

Mina första egna bullar.

Det blev bullar, STORA, lite väl big faktiskt. Och formarna höll inte riktigt för alla, så vissa har läkt ut lite. Dessa kommer kanske bli lite torra tyvärr. Men man lär så länge man lever, eller hur ??!!
Sambon han tryckte då två på en gång och verkade då väldigt nöjd.


Första jäsningen, spännande värre.


Hello min första egna vetedeg !!


Nalta klet behövs ju såklart i !!


Jäsa en gång till.


Ready för ugnen.




Första plåten, liiiiite väl stora bullar, hehe.


Varma bullar med mjölk är väl ändå en klassiker.

Som jag tidigare skrev så är jag egentligen ingen kanelbullemänniska. Jag gillar mer vaniljbullar. Var ju dock självklart tvungen att smaka, och för att vara kanel, så var de rätt goda. Hoppas bara de håller sig saftiga och mjuka senare också.

Det var iallafall roligt att baka bullar, lättare än jag trodde. Jag förstår inte varför jag är nästan lite rädd att göra degar som ska jobbas lite med, jäsas och gärna köras i maskin. Kanske är det för att jag inte gjort det så mycket tidigare. Allt jag provat göra har faktiskt funkat helt ok, och jag lär mig nya saker hela tiden. Lär mig hur en deg ska kännas, hur mkt mjöl som behövs och så. Rädslan för att misslyckas totalt finns dock där, men ibland behöver man misslyckas rejält för att lära sig och kunna göra om och göra rätt.
Så härmed lovar jag mig själv att våga mera i köket och i bakningen, det kan ju inte annat än bli fel.
Och lite stolt är jag över mina första bullar !!

Ha en skön kanelbullekväll !!

Kommentarer
Malin Sundin skrev:

åh gott :)

2010-10-04 | 23:17:49
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Anonym skrev:

såg riktigt goda ut.. hehe men kan VERKLIGEN rekommendera ICA's djupfrysta kanelbullar på påse, godaste bullar vi ätit hahha..



hoppas du får en fin tisdag:)



2010-10-05 | 07:56:50
URL: http://karinolofsson.se
Marith skrev:

Hej hopp Jenny

Jag tycker det ser mycket proffsigt ut.

Jag hatar att baka bullar så lyckliga dig som har bullar i frysen (om det nu är några kvar?)

Kram

2010-10-05 | 11:16:11
URL: http://www.husvidhavet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback