2010-10-26 | 18:08:39

Saffranssug.

Efter förra inlägget blev det både en tupplur OCH en prommis till med hundarna.
Det var så himlans härligt, solen höll på att gå ner när vi var ute nu sist, det går ju ner ganska så tidigt numera. Pojkarna skuttade runt och den kyliga luften nöp lite lagom i kinderna. Underbart !!

Dock har min vita värld försvunnit och det är snorhalt ute, man måste typ trippa på tå för att inte slå ihjäl sig. Så man får träningsvärk av att bara vara ute och gå, hehe.
Sitter med en kopp T, sambon ringde just. Han är på Arlanda och ska flyga hem senare ikväll. Ska bli skönt att få hem honom igen. Hundarna är bra på att lyssna, lite sämre på att svara.

Hade tänkt skriva att jag egentligen inte gjort ngt vettigt idag. Men jag kom ju på att jag jobbat med VFUn. Annars har jag dock haft en väldigt soft dag.
Efter promenaden blev jag väldigt sugen på saffran, funderar på att baka något. För på affärerna finns de väl ingenting med saffran ännu ?? Säkert ingenting gott iallafall.
Funderar på Leilas saffransskorpor, eller detta smarriga recept.
Frågan är om jag ids ??!!

Undrar vad saffranet kommer kosta i jul, minns ni ifjol ??!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback