2010-09-12 | 09:22:08

11 september.

Direkt när jag kom hem från jobbet igår så bakade jag en kladdkaka åt Maria. Hon är bra på mkt min kära vän, men hon och köket går inte riktigt ihop. Och hon hade tidigare beskrivit sin längtan efter en kladdis, så jag tänkte att hon kunde ha den i frysen och ta fram den nästa gång hon blir sugen.
Vi började även att byta skafferidel här hemma. Har haft ganska så mkt i ett skåp över kylskåpen. Men jag har insett är där blir det ganska så varmt, och saker som hårdbröd och kex far ganska så illa där uppe. Så vi bytte mot ett annat skåp, och det blev rejält mycket bättre om jag får säga det själv. Bättre överblick över vad som finns, jag når i princip allt utan att behöva ta hjälp av en stegbil och vi fick rensa bort en massa svammel.

Vi åkte ju sen på kalas hos Maria. Där var det full rulle med en massa barn och hundar. Trevligt att sitta och surra en stund, men tillslut blev både jag och R alldeles för trötta för att orka vara trevliga längre. Hemma hamnade vi i soffan och såg World Trade Center. Det var ju 11 september igår.
Svårt att förstå att det verkligen har hänt, och även om jag har varit där och sett förödelsen, är det svårt att greppa. Att människan kan göra så mot varandra, helt ofattbart.
Varför är vi så grymma mot varandra ??

R klev upp tidigt idag för att åka iväg och hjälpa sin pappa. Jag var osocial nog att stanna hemma. Kanske ska jag plugga lite, plocka undan en del, hade tänkt försöka baka något på alla de äpplen jag fick. Mamma ville åka iväg och titta på nå trädgårdsutförsäljning, så jag tror nog att jag ska klara av att fylla min dag idag med.

Vad ska ni göra denna söndagen ??






Bilder från Ground Zero 2005.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback