2010-09-11 | 10:28:30

Morgontankar.

Igår när sambon drog iväg på bio så satte jag mig faktiskt med skolan en stund. Gick igenom framsida och baksida ben och skrev ner lite egna kommentarer. Sedan gick jag vidare i Mindfulness kursen. Nu ska man sitta tyst på en stol i tio minuter och bara reflektera över sin andning, om man lätt svävar iväg och hur man kan ta kontroll över tankarna igen. Ganska så svårt, men jag klarade av att sitta i tio minuter utan att bli alltför rastlös. Att tankarna vandrade iväg, tja det var ganska så väntat. Ska bli kul att se efter några övningstillfällen om man bara kan vara i nuet.
Körde en kroppskänning också, det är en skön övning. Dock var jag lite för trött denna gången så jag somnade ett flertal gånger, men det är ju ingen större fara, man jobbar bara vidare på det ställe där man vaknar till.

Idag blir det jobbet några timmar, sen tror jag minsan vi ska på kalas hos Maria.
Jag vaknade för ungefär en timma sedan, och att bara få sitta i köket med en kopp T under tystnad, läsa lite bloggar och andas, det är vardagslyx för mig !!


Ha en underbar lördag alla !!



Kommentarer
Kelly skrev:

Tack Jenny, mina små muffins på bilden har jag bakat själv :-)

2010-09-11 | 13:58:00
URL: http://kellybiddle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback