2011-08-21 | 13:06:27

Är det ok ??

Ingen kan väl ha missat att Sverige ska få en bebis i mars.
Aftonbladet, Svensk Damtidning och Se och Hör´s upplagor är säkrade för några år framåt.
Visst är det väl en rolig nyhet, som egentligen inte rör mig personligen.
Dock blir jag både arg och ledsen när jag läser folk som skriver att de hoppas att hon får missfall eller att bebisen blir mörkhyad.
Hur kan man vara så missunsam ??!!
Även om jag själv i dagsläget inte känner någon längtan efter barn, så finns det så många där ute som kämpar för att få ett. Missfall är ingen liten sak, ingenting som jag tycker att man skämtar om.

Vad tycker ni mina läsare ??
Är det ok att uttrycka sig så bara för att Victoria är en "kändis" och det kommer med jobbet ??


Bild lånad från svenskdam.se

Kommentarer
Petra skrev:

Inte okej! Som du säger många kämpar med att försöka få barn, inget man skämtar om! Har vänner som har fått missfall och det är fruktansvärt!

2011-08-21 | 16:37:28
URL: http://frokenpe.blogg.se/
Jennie och Norah skrev:

Jag brukar googla på "tapeter" och hitta en massa inspiration!Favoriten är dock www.midbec.se.Vill ha allt! =) Vart ska du tapetsera om?



Nej men vem är det som skriver så!?Så pinsamma kommentarer!Inte alls någon som helst rätt att få uttrycka sig på så sätt oavsett vem det handlar om.Man kan väl vara glad för deras skull åtminstonde.Dom kanske har kämpat jättelänge för att bli gravida,vem vet!?

2011-08-21 | 22:58:31
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Johanna skrev:

Jag tycker bara att det är hemskt att så mycket press sätts på ett litet, ofött barn med tanke på frågor som tidningarna ställer:

Kommer Viktorias bebis rädda monarkin (med tanke på kungens episoder)?

Barnets uppgift blir därmed via media att påverka hela svenska folket till att förlåta dennes morfar. Hemska tanke!

2011-08-22 | 10:13:24
Anna skrev:

Bra skrivet Jenny! Jag håller helt och hållet med. Det är inte okey någonstans! Varför kan man inte bara tycka att det är kul för dem, precis som för alla andra som vill ha barn, eller åtminstone hålla tyst om man inte har nåt bättre att "säga"..! De är ju för tusan människor de med..!

2011-08-23 | 20:01:06
URL: http://annagalenpanna.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback