2011-08-12 | 19:55:30

Farmorslimpa.

Min morgon började med en lång promenad med pojkarna på Pitholms heden. Riktigt härligt att vandra i skogen, och det enda ljud som hörs är en fågel då och då. Såg två tranor flyga förbi, jag antar att det är ett tecken på att hösten är på intågande.
Dock hade det avverkats en hel del på heden, knappt att jag kände igen mig. Tråkigt, men jag antar att de måste göras.

Sen begav jag mig till jobbet för att jobba FYRA hela timmar. Haha, ganska skönt med ett kortare pass såhära på fredagen.
Jag har just skjutsat in en Farmorlimpa i ugnen, den ska vi ha som matsäck i morgon då vi åker till Ume för att gå på Nolia. Jag älskar att baka efter farmors recept. Älskar att se hennes handstil stå på de små lapparna. Då känner jag mig nära henne. Även om farmor finns kvar på denna jorden, så är det inte den farmor som jag vill minnas. Därför känns det extra bra att få baka något som jag minns från barndomen, det känns tryggt på något sätt.

Nu ska jag fortsätta pyssla lite i köket.
Ha en underbar kväll !!





Tack för sport-tipsen förresten !! Ska kommentera dem lite senare.

Kommentarer
ROBIN HOOD skrev:

Jag har en liten fråga och det vore super kul om du hade lust att svara på den! jo, jag undrar hur länge du har bloggat på denna blogg! :)

2011-08-12 | 23:21:32
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback