2011-08-16 | 16:24:43

Carpe Diem.

Ordningen är återställd på jobbet. Mina favvisar är tillbaka och arbetet flyter.
Nice.
Efter att jobbat mina timmar traskade jag hem i duggregnet och insåg att det skulle bli en perfekt dag för att vara inne och mysa.
Först ut med hundarna som inte bryr sig för fem öre att det regnar och är blött. Eskil passade tom på att rulla sig lite, bara för att se till att han blev blöt HELA han.
Ja, jag erkänner jag har sett lite Glee. Lite panik dock för snart har jag sett hela säsong 2 också och måste vänta tills de börjar sända i USA igen, nån gång i september.
Bella och jag konstaterade att jag är beroende och Bella sa att jag är nog i behov av Gleeraphy. Han har nog rätt. ;).


Har funderat en del på alla dessa "peppord", one liners och ord som ska betyda så mkt. Jag har ju ett i min bloggadress, Carpe Diem. Det finns hundratals ja kanske tusentals av dem.
Bakom molnen är himlen alltid blå, Kärleken övervinner allt, U´re one of a kind, Ensam är stark (bara för att jag ska skriva detta inlägg så kommer jag inte på fler). De finns på svenska, engelska, latin. Ord som ska få oss att kännas oss starkare, bättre, få oss att stanna upp och tänka till och få oss att vara nöjda med oss själva och det vi har.
Det skrivs även massvis med låtar om att vara stark, inte ta någon skit, vara nöjd med sig själv osv.
Min undran är om budskapet når fram och slår rot i någon ??
Jag kan ibland stanna upp och läsa några rader, lyssna på en låttext och tänka att"de har ju faktiskt rätt, jag behöver inte känna si eller så. Jag kan bara var ibland". Men varje gång jag hamnar i "skarpt" läge så glömmer jag bort allt vad kloka ord heter och faller tillbaka till mina gamla vanor och tankar. Det är inte en slump att Carpe Diem finns i min bloggadress. Detta är något som jag alltid haft svårt med, att leve i stunden för dagen. Inte oroa sig för morgondagen, inte älta. Även om det finns där varje dag som en påminnelse så fastnar det aldrig.

Så min undran är om någon av mina bloggläsare någon gång läst ett citat, en text, några ord. Lyssnat på en sångtext eller sett en film med ett budskap. Och verkligen stannat upp, tänkt till och sedan levt lite bättre efter detta. Om någon av er därute har tagit till sig något av alla dessa kloka ord, på riktigt.
Lämna gärna en kommentar och berätta vad det var och hur det förändrat er.

Jag har inte gett upp hoppet att en dag få ett moment, precis som i filmens värld. Där ett ord, en mening, en textrad slår rot i mig och får mig att bli en bättre människa och ge mig ett rikare liv.
Eller så kanske jag bara måste sluta se en massa sliska filmer. ;).

Kjam !!




Kommentarer
Åskrås skrev:

Hello. Jag har en jättebra å vacker rad; Livet har sin egen soluppgång. Älskar den,den är från en punklåt. Tänk vad ett trevligt välkomnande på morgonen kan göra skillnad. TACK!!! Trötta kramar från Åskrås

2011-08-16 | 18:01:30
Tove skrev:

Det är lustigt det där med visdomsord.. Man ser dem varje dag, hör dem flera gånger i veckan och så nu, när man ska skriva ett som betyder någonting alldeles speciellt för en själv, ja då.. är den enda textrad jag kan komma på den här: "Här får man sitta i egna tankar, tills någon annan på dörren bankar." Komiskt nog finns den textraden på dasset på min pojkväns stuga. Visdomsord, njae.. fast nog har de orden bjudit på ett och annat leende i sommar :-)

2011-09-05 | 19:42:51
URL: http://www.trollflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback