2011-08-05 | 17:27:48

Veckan som gått.

Det blev visst ett litet oplanerat blogguppehåll denna veckan.
Efter PDOL blev jag återigen lite krasslig, är egentligen inte helt ok. Halsen känns tjock och näsan är fylld. Just idag har jag varit lite extra hängig.

Men veckan som gått, vad har då hänt egentligen ??!!
Ja lördagen så dansade jag och log. Förfesten var i Hemmingsmark med Sandra, Ewe och en drös nya människor. Solen sken som bara den och det pratades mkt om hundar oc hästar. Inne på området träffade jag en massa välbekanta ansikten. Fick även krama lite på min fina Cissi som var hemma på snabbvisit. Även Björn hittade jag blad folkvimmlet. Så lite av The Ark, tyvärr inte hela konserten men det jag såg var underbart bra !!
Vad vore världen utan Ola Salo, gode så mkt tråkigare lixom. Jag hade en trevlig kväll som dock slutade med borttappade vänner och en vegetarisk langos med skinka på !!
Men trots trevlig sällskap, klockrent väder o allt det dära, så infann sig inte den riktiga festivalstämningen.
Lite tråkigt, men hey de blir ju en ny festival nästa år så.

Resten av veckan har jag spenderat ute i det katastrof varma vädret när jag inte jobbat. Hängt en del i Munkis, badat med hundarna. Tagit långa promenader på Heden och igår gick vi Arkeologstigen i Jävre. Passade på att plocka lite blåbär som blev en smaskig smoothie.
När jag gick hem efter tio i onsdags så insåg jag dock hur mörkt det har blivit ute. Midnattssolen har gjort sitt för i år och hösten står o väntar runt hörnet.
Bittersweet.
Hösten är mysig på sitt sätt, mkt tända ljus, varma koppar T i soffan, mysiga koftor att krypa in i och allt det dära.
Men sommaren har bjudit på så underbart väder, bruna kroppar och ljumma vindar. Och med hösten så återvänder alla älskade hemvändare tillbaka till sina "hem".
Jag vill så gärna ha kvar kakan och äta upp den.

Känns även lite läskigt att jag inte ska tillbaka till skolan denna höst. Inte träffa alla klasskamrater igen, de har alla spridits för vinden. Det känns faktiskt tomt och framtiden känns oviss.

Nu ska jag krypa ner i soffan igen och försöka kurera kroppen lite till.
Ha en underbar fredag alla !!




Pojkarna på gårdagens äventyr.

Kommentarer
Anneli skrev:

Jag älskar verkligen hösten!! Nu vill jag bara att min avsmak för te ska ge med sig så jag får njuta av stora goda koppar när det börjar bli kyligare ute :)



Kramar

2011-08-06 | 21:32:53
URL: http://annelip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback