2011-12-24 | 12:04:33

Så kan det också bli.

Jag har haft allt annat än den "perfekta" julaftonsmorgonen.
Den började bra, om än lite tidigt. Jag och mina moster begav oss ut på den numera traditionella morgonprommisen. Så härligt att vara ute och gå när nästan ingen annan är vaken. Visst har vi lite snö, men gårdagens regn har gjort vägarna allt annat än gå vänliga. Men det var ändå mysigt.
Sedan hem för att sitta i soffan en stund, men sen så.
Morgonens saffransscones var en total katastrof, platta och smakade bara bakpulver. Detta trots att jag valde ett recept som skulle ge luftiga och fina scones. Jag hade egentligen tänkt att baka en limpa, men skippade det. Dumt såhär i efterhand. Alternativet smakade inte alls bra, och téet hann bli kallt.
Sen har jag kokat mina röbetor sedan 1900-kallt och de är fortfarande inte mjuka ??!! Hur länge ska man måste koka dem innan de är användbara egentligen.
Stressen har funnits där och jag är dödstrött.

Men vet ni, det får gå det med.
Man måste inte ha en snöig, kylig morgon. Inte en underbart mysig frukost, inte ens perfekt julmat för att julen ska bli bra. Man får ta det som bjuds och göra det bästa av saken.
Det får gå ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback