2011-12-13 | 13:41:24

Lucia.

Idag töar det. Halkigt och slaskigt. Den otroligt vackra snön som låg tung på träden är borta.
B L Ä.

Jag åkte och jobbade idag. Febern hade gått ner och en dag i soffan är mer än nog för mig. Hade ju ändå bara en kort dag, så det kändes bra.
Nu sitter jag här och beställer lite julklappar. Jag som tyckte att början av december var så seg, insåg idag när jag plockade upp varor med bäst-före-datum i januari 2012 att snart är vi där.
Men jag vill inte köpa saker bara för att köpa, det ska finnas en tanke bakom och jag vill tro att den har ett mervärde för den som ska ta emot den.

Nä bäst att jobba vidare, tvätten är snart klar och sen hade jag tänkt svänga ihop ngt till middag också.

Just ja., det är ju lucia idag.
Lusselelle lusselelle eeeeelva nätter före juuuuuul !!
När man inte har någon som lussar så känns lucia inte så speciellt faktiskt. Hade tänkt baka lussekissar, men eftersom jag typ är den enda som gillar saffran så känns det lite onödigt.


Såhär såg det tydligen ut ifjol. Oklädd gran och en massa julkartonger. Ligger bättre till där i år iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback