2011-01-31 | 16:44:20

Brandrök.

Sitter här med en lätt panik i kroppen.
Kommer hem lite tidigare än beräknat och känner instinktivt redan innan jag öppnar dörren att något är fel. Det första jag möts av är lukten av brandrök.
Första kollen var att killarna verkade ok sedan rusade jag in i köket. En platta står och över den ligger handtaget till gjutjärnspannan, förkolnat.

Nu gick ju allt bra, förutom att hela lägenheten stinker.
Nu när jag har landat kommer alla frågor, hur länge har den varit på, vad hade kunnat hända, tänk om jag inte kommit hem i tid.

Pappa var här vid lunch, men han kan inte komma ihåg att han var i närheten av spisen. Jag har svårt att tro att den har stått på sedan jag åkte halv sju i morse. Pojkarna har aldrig varit upp eller i närheten av spisen heller.
Ingen idé att fundera över allt som kunde ha hänt, det gick ju bra.

Men jag har en enorm olustkänsla i kroppen just nu.

Kommentarer
Monica skrev:

Vilken tur att du kom hem tidigare! Svårt att inte spekulera i vad som kunnat hända.

Hade en period tidigare när jag gick ett antal gånger och kollade spisen innan jag gick ut.

Nu har jag alltid spisen på off, bl.a. för att Anton kanske är och pillar nån gång. Känns lite tryggare iaf :)



Vi hittade allt på affärn idag, men vilket arbete det är att ha lillskrutten med sig :P Tur mamma följde idag. haha.. Han vill så gärna plocka med sig hela affärn när man handlar! :)



Ha det bra!

Kram!

2011-01-31 | 18:17:01
URL: http://moonkan.blogg.se/
Jennie och Norah skrev:

Som sagt,det är SÅ olika från person till person hur man tänker.Ska man hälsa eller inte?För mig är det självklart,för andra inte.Men bägge sätten är faktiskt lika bra =) Spelar eg.ingen roll.Bara roligt att höra hur andra spekulerar i det.



Usch,förstår din obehagskänsla.Men tänk inte mer på det,allting har en mening och det var meningen att du skulle komma hem innan nåt hände.Punkt slut =)



Ha en fin kväll tjejen!

2011-01-31 | 20:21:35
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Catarina skrev:

Ursch, och röklukten kan vara lite knepig att få bort. Jag råkade elda upp en micro en gång, så fick vädra varje dag i två veckors tid...



Ja, Disneyland i Florida känns som att dit tycker jag verkligen att vi ska åka. Om si så där 6-7 år.

2011-01-31 | 22:06:51
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback