2011-01-05 | 18:07:47

Långpromenad.

Åh så skönt att få komma ut och röra på sig, efter nästan två och en halv dag i soffan.
Minus 22 men jag var välklädd, ska aldrig mera klaga på vädret (eller jo de kommer jag ju att göra, speciellt på regn, jag tycker inte om att bli blöt.) jag ska aldrig mera klaga på kylan (jo de kommer jag ju oxå att göra.).
Vi gick och gick, i över en timma.
Förbi kyrkogården för att säga "hej".
Hundarna skötte sig utmärkt och jag kunde tänka på annat, skönt med meditativa promenader.
Nu är hundarna nöjda och glada och det känns gött i hjärtat.
Jo förresten, de sköts raketer ikväll, Diesel ställde upp, satte på peknäsan och hade full koll på nedslagsplatsen, typ iallafall. Det ryckte i hela hunden att hämta "apporten". Dumma matte fattade ju ingenting. Man måste ju hämta in det som ramlar ner efter "skott". =0).


Ikväll blir det att se sport i mängder, just nu är det skidskytte, senare ikväll hockey ggr. två.
Jag har inte tänkt fira trettondagen på ngt säskilt sätt, kanske tar mig en kopp T extra. Ingen utgång eller party.
Jag trivs inte bland folk just nu, vill bara stänga dörren och umgås med mina monster och mig själv. Tyvärr så måste jag ju även jobba och till veckan börjar skolan.
Folk i mängder.

Jag har helt enkelt blivit en gammal tråkig eremit.
Kanske borde jag börja samla på något konstigt som tex. svanar, citruspressar eller dylikt.

Ha en trevlig trettondagskväll alla glada !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback