2011-07-27 | 09:54:57

I´m baaaack.

Så bryter hon äntligen tystnaden !!
Haha !!
=).

Det blev ett lite lägre blogguppehåll än vad som var meningen först. Men så kan det gå.
Eftersom jag tillbringade förra sommaren med att flyta runt som ett stressmoln har jag försökt att ta det lite lugnare, andas lite mera och njuta. För njuta har man verkligen kunnat göra, Pite har bjudit på den underbaraste sommaren på flera århundranden känns det som. Och även om jag har jobbat hela sommare så har jag lyckats pricka in att jobba antingen förmiddag eller eftermiddag några av de varmaste och härligaste dagarna.
Tro nu inte att jag är brun som en pepparkaka för det, nono. Men jag har hunnit känna värmen mot min panna och D-vitaminerna bildas.

Det har hänt en del sedan sist. Som jag skrev så har jag jobbat massor i sommar. I princip heltid, så plånboken kommer att bli glad iallafall.
Jag har dock även hunnit med en hel del roliga saker.
Fylla år, spela minigolf, suga på minigolf, firat midsommar med spel o galna hundar, bestämt färg på min Kitchen-Aid, träffat kusin+familj, varit ute o sväng mina lurviga på puben, träffat hemvändare, hängt ute i Munkis, lekt lite trädgårdsmästare, pappa har fyllt år, hundarna har badat, suttit på uteservering, jag har läst ut några böcker, tillbringa flertalet ljumma sommarkvällar på min balkong med tända ljus, en serie eller en bok.
Som sagt jag har försökt njuta av sommaren, kunna slappna av. I min värld är sommaren redan över innan den börjat. Jag känner att jag vill hinna med så mkt, sitta på uteserveringar, träffa folk, ta det lugnt osv. osv. I år har jag dock försökt fokusera på de saker som jag faktiskt HAR hunnit med. Och även om stressen funnits där så är det helt klart ett steg framåt från ifjol.

Just nu sitter jag på min främre balkong, solen värmer som bara den !!
Jag har fått lyxen att vara ledig hela denna veckan, har jag nämt att jag har världens bästa chef ??!! ;). De två inledande dagarna hade väl sisådär väder, men samtidigt gav det mig en chans att ta tag i saker som fått lega lite nu när vädret varit så fantastiskt. Igår ljusnade det dock upp och jag spenderade kvällen med Tommy, Elin och Rasmus på Nodo. (se uteservering !! ).
Jag fattar dock inte att inte fler cafeer har kvällöppet på sommaren här i stan.

Idag börjar PDOL. Förhoppningsvis komme stan sjuda av liv och rörelse. Och med tanke på vädret så hoppas jag att det blir en trevlig tillställning.
Lördagen planerar jag och Sandra plus några fler att ha en grym kväll. ;). Om de blir att gå ut någon annan kväll återstår att se. Utbudet av artister är minst sagt tunnt och priserna lite väl dyra. Men man kan ju njuta på dagarna av allt folk, all festivalmat osv.

Kameran är full med bilder, men som vanligt har någon ätit upp kabeln. Så nån gång kanske ni får lite bilder av sommaren åsså.
Nu ska jag fortsätta njuta av vädret, kanske blir det att åka och bada med buspojkarna. Vi får se.
Jag försöker ta dagen lite som den kommer........det låter ju bra iallafall !!

Kram på er alla !!
Och tack för att ni har tagit er tid att kommentera trots dålig uppdatering.






Kommentarer
Jennie och Norah skrev:

Men hello!Vilken snyggning på bilderna! =)



Men tack för dom fina orden!

Jag känner mig sällan som en supermorsa,men på något sätt hinner jag alltid med det jag tänkt och lite till.Egentid är något man aldrig får åsidoätta!Det är nog det som gör att jag orkar det dä lilla extra! =)



Hoppas vi ses i vimlet! =)

Kram!

2011-07-27 | 20:59:06
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback