2011-07-29 | 20:33:22

Alvedon-vilken drog !!

Alvedon är en farlig drog. Jag brukar dra mig för att äta medicin, men kände idag att jag behövde det för att förhoppningsvis orka med morgondagen.
Vips blev jag mkt piggare och orkade tom traska runt med Maria en sväng på festivalen.
Hemma sov jag en stund, skjöt en ny sil och blev piggare igen.
Fick blåbär så snällt hemburna igår, så nu står jag och gör marmelad och sylt.

Älskar sommaren med alla färska bär, som förutom är helt underbara att äta som de är. Går att förvandla till en massa mumsiga saker.
I år har jag hunnit med att göra rabarbermarmelad med vanilj, provade även för första gången att göra körsbärsmarmelad/sylt. Och som sagt har jag nu på spisen blåbärsmarmelad med vanilj och vanlig enkel blåbärssylt. Jag gillar att ha lite vanilj i, kör alltid på den lättsockrade varianten eftersom jag vill behålla bärens syrlighet, men jag gillar ju även sött så då passar lite vaniljstång perfekt.
Förutom att det är gott så är det alltid lite extra roligt att ta fram sylten/marmeladen när man vet att man har gjort den själv.




Kanske ska jag göra en clotted cream medans jag ändå håller på. Så kan jag lyxa till det med en härlig scones-frukost på söndag !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback