2011-03-23 | 23:28:38

Vidare perspektiv.

Känns som om jag inte gjort så mkt vettigt idag. Men när jag ändå tänker efter så har jag hunnit med en hel del. Gjort två uppgifter till skolan, varit ut på promenade med mina monster, dammsugit, startat en diskmaskin, handlat, letat en massa vetenskapliga artiklar, tränat med dummy med båda pojkarna (Eskil var superduktig. Disse åsså såklart, mer laddad än någonsin.), lagat mat, fyndat böcker på bokrea-halva reapriset, målat naglarna, sett på TV......hm just ja vettiga saker var de ju. ;).

Jag kan känna så rätt ofta, både när det gäller vad jag har gjort på dagarna. Men även vad jag har gjort med mitt liv. Ofta känner jag att jag egentligen inte gjort någonting alls med mitt liv. Sen tänker jag efter, jag har ju ändå varit en sväng till USA, jag har pluggat, bott i Ume en sväng, har fixat mig ett fast jobb, skaffat hund, blivit utbildad massör och mindfulness-coach, dansat mig genom många nätter, skrattat så jag har gråtit, gråtit så att jag har skrattat. Kanske inga världomställande saker, men att tänka så får mig ändå att känna att jag gjort lite av mitt liv. För ibland så hamnar jag lätt i tankar om att jag slösat bort stora delar av mitt liv, att jag varit ganska så värdelös.
Jag har ändå uppnått en del av de mål och drömmar som jag har haft genom åren. USA, hund, massör och lite annat. Det är så lätt att se alla saker som gick fel, alla misstag man gjort, alla mål som man inte lyckats nå.

Så ibland passar inte ens tankar ihop med verkligheten. Då kan det vara bra att stanna upp och försöka se saker ur ett vidare perspektiv.




Sov gott !!

Kommentarer
Jennie W skrev:

Herregud Jenny du har ju hunnit massor i ditt liv inte har jag hunnit med så mycket:)Du är ju världens bästa Jenny!!!

2011-03-24 | 07:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback