2011-05-01 | 21:47:33

Verklighetens hjältar.

På bloggen händer det inte så mkt just nu, jag vet.
Men jag försöker "fånga dagen", slappna av, känna lugnet och vara med de mina.

Sitter just nu och ser Det blir bättre på trean.
Magdalena Graaf är det som är med idag.
Hon berättar om åren då hon levde med en man som både fysiskt och psykiskt misshandlade henne. Hon berättar även om tiden efter att hon hade flytt ifrån honom.
Jag sitter som klistrad, det är verkligen hemska saker som hon berättar om.
Jag har själv varit i ett förhållande där killen inte alltid var så snäll.
Han slog mig aldrig.
Han hann nog inte, men det var nära några gånger.
Värre var det med psykningen, alla ord som satte djupa spår i mig.
Vissa sitter tyvärr kvar.
"Du ska vara glad att jag är tillsammans med dig. För tro inte att någon annan någonsin kommer att vilja vara tillsammans med dig. Jag är bara tillsammans med dig för att jag tycker synd om dig."
Hur han fick mig att känna mig så värdelös som människa.
Så liten.

Men som sagt det är inte i närheten av vad Magdalena berättar.
Jag blir så imponerad över alla starka människor som finns där ute !!
Ni är verklighetens hjältar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback