2011-10-12 | 18:02:26

Aktivt liv.

Min dag har bestått av två lååååånga, friska, kyliga hundpromenader och lite sömn där emellan.
Kroppen är inte på topp, så efter den första promenaden frös jag som en.....hm ja vad fryser mkt ?? En chihuahua på Grönland kanske. Många koppar T hjälpte inte så det blev filten och soffan. Somnade gött måste jag erkänna.
Kom precis in från den andra promenaden, snälla hundar och en välklädd matte gjorde att humöret höjdes. Jag brukar säga att promenader är som balsam för själen, iallafall för min. Det rensar tankarna och jag får röra på mig.
Jag vet att jag mår som bäst när jag är aktiv på något sätt. Annars blir jag lätt seg, nedstämnd och rastlös. Och gnällig !! Men så fort jag får röra på mig, så försvinner allt det negativa och jag blir mitt bästa jag !!
Så ett aktivt liv är bästa medicinen för fröken Pettersson.

Nu är jag lite sugen på att baka något smarrigt till mina arbetskamrater. Måste bara inventera kyl och skafferi, var ett tag sedan jag stod i köket och jag vet inte vilka resurser som finns här hemma.


Ska jag baka muffins måntro ??

Kommentarer
Kajsa skrev:

Jo den friska luften är helt underbar! va på en kort promenad med mitt jobb idag, men hade gärna varit ute längre om jag inte jobbat!

Och du, dom där muffinsen såg goda ut! :)

Ps. kul att du hittade till mig!

2011-10-12 | 21:48:45
URL: http://www.lifelovebaking.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback