2011-10-25 | 09:49:57

Frivilligt vs. ofrivilligt.

I helgen var det en frivillig frånvaro på bloggen från min sida. Jag valde att fokusera på att vara med nära och kära, bara ta vara på tiden lite.
Frånvaron igår var högst ofrivillig. Jobbade först på morgonen, och där runt halv tio kände jag hur magen började protestera. Jobbade klart och sen hem så fort det bara gick. Hamnade i soffan och där befann jag mig större delen av dagen. Försökte blogga lite från iPaden men den ville inte vara med alls.

Idag vaknade jag och kände mig pigg. Klev upp och satte mig för att läsa tidningen. Lyckan blev dock kortvarig och jag har precis ringt för att sjukanmäla mig. Känns surt, förlora en arbetsdag. Denna månaden såg ju så bra ut, med en extra helg och gårdagens extradag. Men får väl se det som att igår och idag tar ut varandra lite.

25 oktober idag. Igår var det alltså två månader till julafton. Tiden bara springer iväg. Monstermalla har redan köpt två julklappar, vilket jag tycker är en bra idé. Inte för att jag inte tycker om julhandeln, jag älskar att gå runt bland en massa folk, butikerna är julpyntade och man hör julmusik lite överallt. Jag tycker dock inte om att köpa klapparna de sista dagarna. Jag vill vara klar med allt, så jag bara kan njuta av julmyset.
Så det kanske blir att rekla lite klappar idag, inte mkt annat roligt att göra när man bara ligger ner. Pojkarna har ingen sympati alls med matte när hon är sjuk, tycker att de kunde tycka lite synd om mig iallafall.
Började även se Grey´s från typ säsong 4 igår, i brist på annat, så det får jag väl roa mig med också. Och såklart WordFeuda, om det nu är någon fler som inte har något liv idag.
Skulle ju kunna bjuda hem någon, men jag tvivlar att någon vill komma och kramas med en magsjuk självömkande blondin.
Eller ??!!

Adjö !!

Kommentarer
Malla skrev:

jag är bra klok ibland jag :)

stackars dig som är sjuk, frisk imorrn får vi väl hoppas.

jag orkar inte blogga, har inget att blogga om och hjärnan verkar inte jobba på högvarv direkt. urk.

2011-10-25 | 21:55:56
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback