2011-09-07 | 10:31:57

Mysteriet löst Pitebor.

Brrrr sitter här med mig T-kopp i högst hugg och fryser arslet av mig. Vaknade av att vinden tjöt utanför, och det verkar blåsa rejält idag. Värst av allt är att jag inte hittar mina tofflor, tror något gult litet monster har gömt dem.

Sitter och läser tidningen och läser om David som ska se 365 filmer på ett år. Läser om att äntligen har de löst hur man ska köra i korsningen vid fd polisstationen !!
Pite är bra, bra på att bygga saker som ingen fattar. Inte polisen, inte försäkringsbolagen, ja inte ens självaste experterna på trafikverket kunde knäcka nötet.......fantastiskt korkat.
Här http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=6373380 finns iallafall svaret som vi så länge väntat på !! =).

Läser också om den 90-åriga mannen som blev av med sin plånbok utanför ICA. Eller i artikeln står det inte ICA, utan en matvaruaffär. Men jag träffade nämligen denne söte man strax efter det hade hänt. En inte alltför grov karl som utrustad med en korg gick runt inne hos oss för att se om man han träffade på gärningsmännen. Han bad oss även hålla utkik. När han gått sin runda så beslöt han sig för att gå ut och leta i stan. Fast beslutet på att hitta dem som gjort detta mot honom. Liten, men tuff tänkte jag. Tänkte också i mitt stilla sinne att jag hoppas att han inte hittar dem och gör ngt dumt. Ett slag och han hade förmodligen rasat i backen.
Läser i tidningen att han inte hittade dem, men att polisen tror det är en liga som ligger bakom.
Läs mer här http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=6373632 och håll hårt i plånböckerna !!

Så nu har jag upplyst världen om lite viktiga nyheter. Nu ska jag fundera på vad jag ska göra fram till klockan 16.00 då jag ska infinna mig på Coop.


Go morron !!

Kommentarer
Anneli skrev:

Men tusen tack! Det är min fantastiska syster som tagit alla bilder :)

2011-09-07 | 20:56:02
URL: http://annelip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback