2012-04-12 | 11:00:26

Again.

Jag tycker vi fortsätter i den positiva andan som vi slutade med igår.
Det kom ett brev från söta lilla CSN: "Hej Jenny, du har under året 2010 tjänat ungefär 50 öre för mycket över fribeloppet, därför måste du nu betala tillbaka en miljon, och just ja det inom två veckor".
Muntert värre. Allt bara för att jag har varit duktig och jobbat mina helger och alla loven. Inte ett öre har jag lånat, utan bara tagit bidragsdelen på hela 2700 typ.
Nä i detta läget hade det varit bättre om jag hade jobbat svart, eller i deras ögon tagit lån. De ville även ha in uppgifter om hela 2010, alla utbetalningar som jag fått till mig i fråga om lön och dylikt. De ville ha exakt datum och hur mkt. Kan säga att det är tur jag har sparat alla mina lönespecar.
Nu är det ju såklart inte en mijlon de vill ha in, men jag kan säga att mina nya träningsskor fick åka tillbaka. Någonstans känns det också som om de kunde hade jagat någon annan, jag har alltså tjänat marginellt över det fribelopp som man får. Medans jag vet att det finns hur många som helst där ute som tjänat storkovan medan de pluggat.

Men, men jag är inte bitter, bara riktigt sur.


Go morgon !!




Kommentarer
Sofia - ett bättre du skrev:

CSN, alltså. Jobbigt det där. Kommer ihåg när jag pluggade, det var ju inte mycket man kunde jobba för att få minskat bidrag...

2012-04-13 | 14:26:58
URL: http://ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback