2012-12-24 | 08:29:38

24 december.

Så var det då julafton. Denna dagen som man väntat på och förberett sig för under hela december.
Igår efter en galet hektisk dag på jobbet så åkte jag ut till Tommy och Elin för lite uppesittar-mys. Vi spelade Bingo och surrade. En "dutt" ifrån att vinna 75 000 kr var både jag och Rasmus, men det förblev en dröm.
 
Vi pratade en del om minnen från tidigare jular, hur man firade som barn, vad man har haft för traditioner och vilka nya man har skapat sig.
Julen är den tid då jag känner att man kan göra lite som man vill, skapa nya traditioner och göra julen till sin egen.
 
Något som jag börjat med de senaste åren är att kliva upp lite tidigare och ta med mig mina lurviga ut på en lång, härlig morgonpromenad. Även som idag då det är -20 grader kallt ute, så njuter jag.
Det känns som om världen, julen är vår. Magin finns kvar, innan alla besvikelser. För de kommer, inte för att man fått för lite, eller fel julklappar. Men kanske över släktingar som grälar, stressen, att inse att den där Astrid Lindgren julen bara är en illusion.
Innan allt detta, då gatorna är tomma, det är fortfarande mörkt ute. Tassar som trampar i snön, tankar som flyger fritt. Allt är möjligt och det är bara vi.
Det mina vänner, är numera min favoritstund på hela julafton.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback