2012-12-18 | 05:41:46

Full fart mot Japp.

 
Så var det full fart, inte bara mot helgen, utan mot julafton.
Har ingen ledig kväll före den 24:e, eller ok idag jobbar jag förmiddag men då ska jag träffa Elin ikväll. Sen är det jobba som gäller, och på lördag ska jag göra pajer och lite annat till julafton.
Så nu gäller det att vara organiserad och planerad. Ska handla delar av det jag behöver redan idag, vissa saker behöver man inte tänka på om det är bra datum eller inte. Resterande skall inhandlas på fredag, tillsammans med resten av världen.
 
Kan bli rätt tyst här på bloggen ett tag, men ska försöka kasta in en del recept och kanske lite bilder.
Här kommer iallafall ett busenkelt julgodisrecept som jag hittade på Matplatsen och provade på igår.
Fast jag gjorde Marsgodiset med Japp istället och det gick lika bra det !!
 
Marsgodis (Japp).
Ca. 25 st.
 
90 g smör.
4 Marsbars.
50 g Rice Krispies.
 
1. Smält ihop Mars och smör på svag värme. Kan ta ett tag innan det hela "går ihop".
2. Tag av kastrullen från plattan och rör ner Rice Krispies. Klicka ut på bakplåtspapper och låt stelna.
KLART !!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback