2012-12-07 | 20:21:28

Grinchen.

Jag har funderat en hel del på det här med "Grinchar".
Jag har full förståelse för att alla inte kan gillar julen, eller ok kanske inte FULL förståelse men ändå.
Men varför måste man sprida sin dåliga energi över de som faktiskt gillar julen ??
Vad spelar det dig för roll om jag köper tre tusen julklappar, vad rör det dig om jag tindrar med ögonen som ett barn när det snöar lapphandskar. Så länge jag inte använder dina pengar eller dina ögon så borde det inte spela dig någon roll.
Det finns andra saker som folk älskar, som jag inte förstår mig på. Inte försöker jag förminska eller tracka ner på det för det.
Folk gnäller om att det stressas, pressas och allt kostar.
Det behöver faktiskt inte vara så, du bestämmer själv om du ska köpa klappar, baka eller pynta. Det känns ibland dock som om det blivit en trend, eller lite inne att gnälla på julklappshets och alla som adventsmyser.
Läs inte, se inte, skit i det om du stör dig på det.
 
Men låt oss som älskar julen göra det, och så kan du gnälla hemmavid istället.
För du kan ändå inte få mig att tycka som du !!
 
 

Kommentarer
Malla skrev:

men eller hur! :) jag menar, tyck då att det är så illa men förpesta inte för alla andra bara för det.
Jag tyckte julen var pest i många herrans år eftersom det alltid varit så splittrat iom skiljda föräldrar osv, tills jag bestämde mig för att se till att VI får bra trevliga jular på VÅRT sätt och ja, tänk så mkt bättre det blir då :)
Våga vara mer positiv, lite så.

2012-12-07 | 20:46:13
URL: http://www.monstermalla.se
Jennie skrev:

Word!!
Det är julstress hit och julstress dit. Planera, ta det lugnt och anpassa julen efter dina behov och möjligheter! Jag är mamma"ledig". Jag är hemma men har fullt upp hela dagar med två barn runtomkring mig. Jag har börjat i tid med klappar och pynt. Planerat julbaket och tatt hem lite julmusik. Så gör jag varje år och ingen stress infinner sig! De som stressar är de som får för sig att köpa första klappen dagen före julafton! =)

2012-12-07 | 22:18:05
URL: http://www.jennieohlund.blogg.se
Åskrås skrev:

Det är jag som är Grinchen.....

2012-12-11 | 13:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback