2012-12-20 | 10:07:28

Salta lakritskola.

 
Bråda dagar så det blir inte så mkt uppdatering här.
Men kommer försöka bjuda på lite recept iallafall. Idag kommer lite tips på godis,de kommer båda från den underbara kokboken från Söta Saker som jag fick i födelsedagspresent.
 
Det första är på Salta lakritskola, ett recept som blev väldigt populärt hos arbetskamraterna.
 
2 dl hårda lakritskarameller (tex. Turkisk peppar, jag tog en hel påse).
2 dl grädde.
2 dl strösocker.
2 dl sirap.
 
1. Krossa karamellerna grovt. Jag använde mig kettelbell, funkade perfekt !!
2. Blanda alla ingredienser i en kastrull, rör om och koka under omrörningen tills smeten klarar ett kulprov. Häll upp i knäckformar och låt i svalna. Förvara i kylskåp.
 
Perfekt karamellkross.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback