2012-02-18 | 18:00:12

Stormy night.

En mycket trevlig dag på jobbet är till ända. Glada och galna människor som jobbade, vilket alltid underlättar.
Ute blåser det dock, helt sjukt mycket faktiskt. Hundarna sprang ut, kissade och sen var de inte sena på att hänga med när jag gick in. Tror aldrig det har hänt förr att de har velat gå in självmant.
Vinden viner och jag fick knappt upp dörren till min loftgång.

Jag skrattade idag, ända från djupet. Ing-Mari berättade om sin fredagskväll från förra veckan, och tro mig, det var riktigt roligt. Jag såg framför mig hur hon vinglade hem med en varghund i släptåg. Och när jag skrattade så insåg jag att detta var första gången på väldigt länge som skrattet kom från magen, ett ordentligt skratt, ett sådant som förlänger livet. Vilket härlig känsla.

Vinden förhindrar mina planer för kvällen. Hade tänkt våldgästa kusin, men jag vill inte bege mig ut på vägarna. Så det bli kanske att mysa lite i soffan, lite TV eller en film.
Om någon är sugen på att kika förbi, så öppnar jag om ni knackar på. Jag bjuder på T, en stökig lägenhet och två glada monster.



Kommentarer
Jennie W skrev:

Om jag hade bott närmare hade jag kommit, är ju lite sugen på att smaka nåt av alla dina te sorter. Vad bra att du fick dig ett ordentligt skratt i dag, det behövde du nog med tanke på allt som hänt!! Kram

2012-02-18 | 18:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback