2012-01-05 | 10:29:17

Påkörd, men stople in ändå.

Well, min eftermiddag blev väl inte riktigt som planerad igår.
Efter hundpromenaden gick jag en sväng på Coop för att handla. Förutom att jag träffade en massa trevligt folk, så lovade jag även min chef att INTE vara sjuk idag. Det är visst många sjuka och svårt att få in folk.
Påväg hem så funderade jag vad som skulle hände om jag halkade och typ bröt benet, han skulle inte tro mig om jag ringde och sjukskrev mig.
Strax efter det ser jag en bil komma upp ur garaget på grannhuset, någonting säger mig att hon inte kommer att se sig för, så jag saktar ner lite. Men precis när hon kommer upp på trottoaren (som de måste köra över för att komma ut på vägen) så genar hon, hon genar över mig !! Jag ser bara hur bilen kommer rakt emot mig, och att föraren inte ens tittar åt mitt håll.
Som tur var så hade jag ju fått känslan av att detta skulle sluta illa så jag var betydligt längre bak än vad jag hade varit om jag hade fortsatt gå i mitt vanliga tempo, plus att jag på något sätt lyckades vrida bort kroppen så att smällen tog mest i Coop-påsen som jag bar plus i höger knä.
Efteråt står jag där helt chockad och stirrar på henne. Tillslut skriker jag "är du helt dum i huvudet" och går runt bilen för att gå vidare- hjärnan funkade inte riktigt här. Då öppnar hon dörren och säger "det var inte meningen", och jag skriker tillbaka att man måste faktiskt se sig för !!
Väl hemma så inser jag vad som har hänt och att jag faktiskt borde kolla om jag hade ont någonstans eller så.
Men som sagt, det gick väldigt bra

Så nu kan man ju tycka att 2012 börjat lite sisådär, men jag väljer att se att det har ju faktiskt börjat riktigt bra. Det kunde ha gått så väldigt fel, hon hade rejält hög hastighet för att snabbt ta sig ut på vägen, hon tittade inte alls åt mitt hål, och som sagt hon genade rejält. Så jag hade tur, någon sa åt mig att vara försiktig och det räddade upp hela situationen. Så det känns lite som om jag har en skyddsängel som vakar över mig. Och med tanke på alla nära och kära som jag har där uppe, så är det nog inte helt omöjligt. :).
Man kan ju detta som en tecken på att 2012 kommer bli mitt år, då jag får stolpe in istället för stolpe ut !!

Nu kan jag lägga påkörd till min lista över saker som jag har gjort, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback