2012-07-01 | 16:00:39

1 juli-svinkallt.

Ja vädret som varit i helgen har man helt klart kunnat gråta över.
Regn och storm igår och lite regn och grått idag.
 
Spenderade i princip hela gårdagen utomhus, i just det, regn och rusk. Började dagen med en väldigt blöt hundpromenad, men som vanligt har mina hundar inga problem med väder och vind, och inte heller har de någon förståelse för att matte vill gå in. Sen så spelade ju Rasmus sitt första Summer Games i år. Så jag klädde mig som en galning, utrustade med stövlar, regnbyxor, tjocka vantar och ett paraply så trotsade jag väder och vind och såg matchen. Hur roligt som helst att se 8-åringar spela fotboll.
Åkte direkt till Kyrkmarknaden, tyvärr hade vädret gjort att alla stånd inte var öppna. Men jag fick min tur där iallafall, och fick med min lite smått och gott hem.
Hann mellanlanda här innan de var dax för nästa match. Nu hade de slutat regna iallafall, alltid något.
 
Jag studsade runt några vändor till innan jag hamnade under värmefilten med stora tekoppen i soffan. Satt och läste en lång stund in på natten, lugn och hyfsat harmonisk, en skön kväll.
 
Började denna dag med att åka in på jobbet och göra två beställningar. Sen sista matchen för detta Summer Games. Väl hemma så tog jag tag i att städa lägenheten. Skura, dammsuga, torka, fejja, gnugga, diska, plocka undan, rengöra kylen osv. Jag menar vad finns det egentligen att göra på en grå, tråkig dag som denna ??
Fast nu är lägenheten ren och jag har mer energi kvar i kroppen......what to do ??
 
Vad gör ni tråkiga dagar ??
 
 
Gårdagens sköna stund.
 

Kommentarer
Emmeli skrev:

Dom är från hemtex, men det var några år sedan jag köpte dom :-) Ja klart man vill ha sol, men för mig som är höggravid så gör det inte så mycket med regn om jag ska vara ärlig :)

Den där brownie cheescake, vill du dela med dig av receptet? :)

2012-07-02 | 07:06:55
Malla skrev:

jadu, med ungar i huset är det svårt att hinna bli uttråkad på riktigt men ja, vädret här tär verkligen på en! :(
nu verkar ju vädret ok idag, annars blir det väl att städa. Känns som att jag inte gör annat än att städa dessa dagar.

2012-07-02 | 09:14:51
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback