2012-06-17 | 19:03:57

Paus.

Idag har det regnat och varit grått, alltså en helt ok söndag att jobba på. Nästa helg är jag odck ledig och det vore väldigt trevligt om midsommar fick vara fin.
Tar en paus från kalasbakningen idag, har kommit en bit på vägen och känner att jag behövde pyssla med annat här hemma istället.
Gick igenom lite papper och hittade alla mina presentkort. Jag har FEM stycken oanvända presentkort från Sivs Ur och Guld, så kära släkt hade ni tänkt köpa mig något på min födelsedag, så inte ett presentkort där tack =).

I övrig kom jag på att det kanske var dags att börja planera midsommarmaten. Min midsommar är fortfarande helt oplanerad tyvärr, så i värsta fall blir det bara jag och hundarna. Lite tråkigt, då jag älskar att vara massor med folk, spela kubb och bara umgås. Men ibland får man inte som man vill det, och det får funka det med. Jag får ju träffa släkt och vänner på midsommardagen då de kommer hit iallafall.
När det gäller maten skulle jag i år gärna äta någon rolig förrätt, kanske minipajer med västerbottensost, eller bruchetta med buffelmozarella. Varmrätt helt klart en god marinerad qournfilé med färskpotatis, antigen som potatissallad eller bara grillad i folie med kryddor. Till det en sallad med gurka, melon, tomat, fetaost, lite grillad sparris, majs, min goda röbetssallad som jag gjorde i julas, coleslaw  och några goda röror. Efterrätten vet jag inte, men gärna något med färska jordgubbar.

Hur ser din midsommarmiddag ut ??


Ikväll är det några roliga matcher i EM, så det blir att ta det lite lugnt i soffan och må gott. Veckan som kommer kommer vara helt galen på jobbet, så det gäller att ladda.
Vet ni hur många ton färskpotatis vi sålde ifjol ??
4 ton. Och då hade vi lätt kunnat sälja ett, eller två ton till.




En uppochnervänd golden, är en lycklig golden.

Kommentarer
M skrev:

Jag och sonen far till mor och far och äter något gott. Hoppas på sol och värme, kanske en god bok och självklart jordgubbar :) Din meny lät smaskens :)

2012-06-17 | 20:30:45
URL: http://wordsofasmalltowngirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback