2012-05-07 | 18:23:17

Run Forrest, run.

Tog mig ut på en löprunda nu på eftermiddagen, var först inte alls laddad men jag tänkte att orkar jag inte springa så kan jag ju alltid få mig en promenad i solen.
Sket helt i mitt schemat och lyssnade på kroppen, och den ville springa längre än någonsin. Visst tempot var lååååg intensivt, men jag tog mig läääängre än ever. Såhär länge har jag aldrig sprungit i ett, man kan ju inte räkna fotbollsmatcher.
Och det var riktigt härligt !!
Helt klart fanns det stunder då det var tungt, då jag hade kunnat bli passerad av en människa med rullator, men jag bet i och tog mig framåt.
Nöjd.

Det här med hur fort man springer har jag alltid tyckt varit lite jobbigt, att folk som går/åker förbi mig ska titta och tycka att hon rör sig ju knappt framåt. Och ibland har detta fått mig att springa alldeles för fort, dumt, mkt dumt. Man ska inte bry sig om vad andra tycker jag vet, men ändå. Nu tänkter jag så att de vet ju faktiskt inte hur länge jag har varit ute, jag kan ju har sprungit i två timmar redan och är i slutet av passet. Det funkar ju för alla som inte ser när jag börjar springa, men då kanske jag värmer upp !! Sen får man faktiskt tänka att man är iallafall duktig som överhuvudtaget är ute och rör sig, och tillsist man springer ju för sin egen skull, skit i vilket tempo man håller då !!



Kommentarer
Malla skrev:

jag ska springa idag, lite trötta ben måste jag säga men ett par km ska jag väl orka hoppas jag :P

2012-05-08 | 10:41:53
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback