2012-10-01 | 19:25:32

Hälsa eller inte.

I valet och kvalet.
Hälsovägledar-utbildningen som jag gick klart för drygt ett år sedan, kommer att bli treårig. Vi som läst två år redan erbjuds att läsa vidare redan till våren.
Jag har sökt kurserna, men vet inte hur jag ska göra. Vore hur kul som helst att få komma tillbaka till skolvärlden, jag trivs med att plugga, göra något annat. Men samtidigt känns det lite lönlöst att läsa ett år till, för jag tror inte att det kommer öka mina chanser till att få ett jobb inom branschen. Det sista året handlar bara om att få en högre "titel" på utbildningen.
Så jag vet inte hur jag ska göra. Känns som om det vore bortkastad tid att plugga ett år till inom hälsovärlden, samtidigt som jag längtar bort från kylan i mejeriet.
Kanske borde jag grotta ner mig och leta en helt annan utbildning, inom något helt annat. Men jag är verkligen lost, vet inte alls åt vilket håll jag ska gå.
 
Står och stampar på samma ställe som för tio år sedan. Vet ingenting, och det stör mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback