2012-10-08 | 18:15:40

Positiva måndag.

En grå dassig måndag, som kunde ha blivit så tråkig.
Positiva besked och ett besök gjorde dock detta till en mycket bra dag.
 
Eskils "saker" på näsan är vårtor och hon kunde säga till 99,9 % att de var godartade. Så det var ju verkligen ett positivt besked att få !!
Helt plötsligt knackade det på dörren, och in kom en vän. En efterlängtad vän.
Vi har så mycket att prata om, både lätta och lite tyngre saker. Och samtal som jag gruvat för, kändes självklara.
Hon säger så mycket kloka saker, hon känner mig så väl. Jag berättade saker för henne som jag inte nämt till någon på väldigt länge. Jag trodde jag skulle bli tyngre av att prata med henne, men jag blev bara lättare.
När hon hade lämnat mig så kände jag hur fylld med energi jag var, detta trots att vi hade pratat om en del obekväma saker.
Det är så det ska kännas efter att man träffat en vän.
Vi har haft våra ups and downs, och än är vi kanske inte klara med det som varit. Men jag känner mer än någonsin att hon är någon jag vill ha i mitt liv, någon jag behöver ha i mitt liv.
Hon ställer frågorna som ingen annan vågar, hon sätter ord på mina tankar, hon gör mig "obekväm". Precis vad jag behöver......i lagom doser, haha.
 
"You have so many relationships in this life
Only one or two will last
So hold on the
ones who really care
In the end they'll be the only ones there
And when
you get old and start losing your hair
Can you tell me who will still
care."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback