2012-10-17 | 23:16:45

The truth.

Tack Ingela för att du också hetsar på saker.
Och ja, om ni nu undrade gardinen hänger fortfarande och skäms. Fast jag insåg just nu att det kommer bli jag som får skämmas i morgon när brevbäraren kommer och undrar vad det är för mupp som flyttat in här.
 
Sen pratas det mycket om Kalla Fakta idag, och deras inslag om Ölands Djurpark.
Jag besöker inte djurparker, eller cirkusar längre.
Jag och några klasskompisar fick nöjet att för flera år sedan praktisera på en av de större parkerna i Sverige. Detta var i oktober eller november. Medan vi var där så föddes en björnunge. Och min vän fick uppleva hur denna slogs ihjäl mot en dörrkarm. Det var inte säsong för ungar just då. Dessa vill man bara ha på sommaren, då kommer familjer för att se de söta små nallarna. Man har namntävlingar och jippon runt dem. Björnen är inte hotad i Sverige, alltså finns det inget behov att hålla dem i parker för att bevara arten.
Vad tror ni händer med alla ungar efter sommaren ??
Elefanter som bor på cementgolv, isbjörnar som bor på cementberg.
Nä fy skrutt.
 
Denna varg får då rulla runt i gräs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback