2013-08-04 | 08:04:00

Sommaren 2013 so far.

 
För en vecka sedan var det lördag och PDOL. Jag brukar alltid få känslan av att sommaren är över när festivalen stängt sina dörrar. Och ska man gå efter vädret som varit den senaste veckan, så har hösten anlänt. Jag är dock inte redo att släppa in den ännu.
Dansar och Ler bjöd på ett helt fantastiskt väder, med varma dagar och ljumma kvällar. Glada människor, dans, sång, skratt, osäkerhet, nya bekantskaper, total tunghäfta och skitiga fötter, ja så kan man summera årets festival.
 
Förutom PDOL så har denna sommar varit härlig på många sätt. Det har spelats volleyboll, fotboll och kubb. Många kvällar har spenderats på Nodo, en kopp te på bordet och timmar av surr. Jag har legat i gräset i Munksund och bara varit. Löpturer har varvats med skrattmaraton. Vi har sett på fotboll, serier och bio. Vi har skrapat våra knän och öppnat våra hjärtan.
Jag har lärt känna så många nya härliga människor, kommit närmare andra, samtidigt som jag lärt känna mig själv.
Jag har lärt mig att jag inte är någon stjärna på volleyboll, verkligen katastrof-usel alltså. Jag byter dialekt beroende på vem jag pratar med, även om jag pratar engelska. Jag har lärt mig att vara mig själv bland nya människor är inte min styrka, blygheten och osäkerheten gör mig tillknäppt och stel. Tipset att prova dricka lite alkohol hjälpte föga, jag blev snarare mer tillknäppt och fick tillfällig tourettes och kastade ur mig den ena konstigheten efter den andra.
Min sociala förmåga suger helt enkelt, och jag ber om ursäkt för detta. Mina kära vänner har dock lovat att de ska lära mig hur man beter sig mot människor, som påverkar mig så till den grad att jag inte kan vara mig själv.
Sen har jag även lärt mig att skåningar egentligen är från Sydafrika, att drömma om sin chef är pinsamt och att Håkan Hellström har bra texter men ingen sångröst.
 
Musik har varit en självklar del av sommaren. För vem kan leva utan musik, I wonder.
Sommarens låt, är för mig "Wake me Up". 
 
 
Ska jag sammanfatta sommaren så är det de små sakerna som gjort den så fin.
Som att sommarkväll cykla med en vän, while singing a song and talking about how hard boys are to understand.
 
This will be a summer to remeber.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback