2013-02-07 | 16:05:00

Att dricka te.

En kopp te för mig, är så mycket mera än bara en kopp te.
Visst finns det gånger då jag bara dricker te utan att känna efter.
Men för mig är ofta te mer än vatten som färgats av torkade blad.
 
En testund är ett tillfälle att plocka fram ett väldoftande te, att välja ut en mugg. Kanske en som precis inhandlats. Eller en mugg som man fått av någon, en mugg full med minnen. En stund att njuta.
 
Den första koppen på morgonen, ger kroppen en chans att vakna till, och mitt sinne en lugn stund för mig själv.
Tekoppen på jobbet ger mig en stund att andas ut, få upp värmen och koppla av.
En tekopp tillsammans med en vän, sällskap och en skön stund att få surra av sig.
En tekopp utan anledning, ger mig en stund med mig själv.
Kvällskoppen bidrar till att jag kommer ner i varv och släpper dagens alla tyngder.
 
 
Julklappste i en fin burk, tillsammans med en underbar mugg jag fått från farmor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback