2013-01-24 | 13:38:00

Välja väg.

 
Vaknade på fel sida i morse. En fot som inte går att gå på, ett fall som skapade en tumme som inte fungerar.
Andra saker som gör dagen till en inte alltför rolig dag.
Men jag tittade ut, såg solen skina, ljuset som dansade in genom skitiga fönster. Och jag tänkte på några av mina vänner, de går igenom betydligt värre saker än en skruttig tå och en galen tumme.
Så jag valde den positiva vägen idag.
Man kan göra mycket med en fungerande fot och en helt fungerande hand.
Dammsuga, tvätta, plocka allmänt stök, klippa en ovillig hund, prata med mamma (som fick lyssna på lite gnäll.), lyssna på musik, vädra, "vika" kläder, dricka te.
Ja möjligheterna är oändliga bara man öppnar ögonen för dem !!
 
Sunshine x 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback