2013-06-11 | 22:15:35

Järnet.

Well ytterligare en helg har gått. En jobbarhelg dessutom, vilket betyder att nu jobbar jag bara på lördag och sen jobbar jag inte helg förrän typ Nolia-helgen eller nåt sånt.
Woop, woop.
 
Lördag så hamnade jag ju som sagt var på fest med några trevliga tjejer. Hängde faktiskt med dem ut också. Dock spiknykter och skötsam som få !!
Efter jobbet på söndag så åkte jag ut till mor och far. Där bjöds jag på grillat för andra gången i år, vilket betyder att jag redan denna sommar ätit mer grillat än ifjol. Vi spelade även lite kubb, dock med vissa svårigheter. Träpinnar som flyger är inte helt lätt för en golden att stå emot *ler*.
 
Igår regnade och det passade mitt humör ypperligt. Ibland är det som att efter två dagar av uppåt, blir det en dag med rejält mkt neråt.
I alla fall så är det tisdag idag och jag har jobbat på förmiddagen. Sen blev det en sväng för att träffa Dr. Mohammed. Eftersom mina blodvärden var så låga (116, äre lågt ?!?!)  mina järnvärden låg på en 7:a och sen så var tydligen mina järndepåer helt tomma, så ville han prata lite. Tydligen ska en fullt frisk, så pass ung (yeay tack för den Dr. M) inte har så låga värden. En gräsätare kan dock få problem med hejna. Jag ska äta järntabletter i tre månader (hej förstoppning) och sen ska man ta nya prover. Detta för att se om det beror på att jag inte får i mig tillräcklig med järn genom kosten eller om det är ngt annat fel på mig som gör att jag inte kan ta upp järnet som man ska.
Sen har det skickats en remiss till öron-hals för att jag ska få kolla upp mina knölar ordentligt.
 
Jag borde med andra ord vara väldigt trött, men konstigt nog så är jag piggare än på flera månader. Mer energi än på galet länge och jag känner mig mer uppåt. Men jag har ju alltid varit lite weird så.
 
Hann med en löptur på grisan ikväll. Skönt var det, lite tungt i början men sen började benen att flyta av sig själv. Jag kanske inte springer en mara, men det börjar faktiskt känns lite smått som om löpningen blivit något av en vana, och en trevlig vana.
 
En blandat kompott fick ni idag.
Tack och adjö !!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback