2009-09-13 | 20:05:32

Söndagskväll och lite morr !!

Söndagkväll. Snart är helgen slut.
I morgon är det redovisning på skolan och jag känner mig lite nervös, hoppas det går över till i morgon. Gjorde lite instuderingsfrågor om musklerna, huvva jag har mkt kvar att lära och på tisdag börjar vi med ett nytt avsnitt. Jag vet att jag har slarvat i helgen, men jag trodde jag var hyfsat i fas.....ikke. Blir en liten klump i magen nu.


Sen var det premiär att fixa håret helt från början själv efter en klippning. Alltid lika scary. Jag är inget proffs med fön och borste tyvärr. Blev väl ok men jag fattar inte hur man ska kunna blåsa håret på bakhuvudet bra, utan att vrida sina armar, axlar och nacke ur led.


Måste bara ta upp en sak. Engla har tydligen fått lite mage (??!!) inte för att jag kan se det men på bloggar runt om i cyberspace så spekuleras det hej vilt. Jag bara undrar vad det är som får oss människor att plocka sönder varandra i små bitar.
Jag frågar aldrig någon människa om de är gravida utan att säkert veta. Vem vet vad som har hänt. Och är det bara en viktuppgång så kanske människan mår nog dåligt av det. Det kanske är en människa som behöver gå upp lite i vikt, men får man då höra det genom frågor om man är gravid så är det nog lätt att tappa de dära extra fina kilona igen.
Jag har själv blivit klappad på magen och fått frågan om jag var gravid, av en vilt främmande människa. Tror aldrig att jag har kännt mig så kränkt någonsin !!
Ett annat exempel var när en kollega fråga en kvinna om hon var med barn igen. Det visade sig att kvinnan hade fått ett sent missfall, bebisen hade dött i magen dagen före. Självklart hade hon ju magen kvar, men ingen bebis. Det blev krokodiltårar och ångest.
Jag tycker alla ska tänka till lite. Har man så dåligt självförtroende att man måste trycka ner andra för att må bra, ja då är det illa !! Jag har skrivit om detta förr och det är fortfarande något som gör mig illa till mods.

Så bara i ren protest ska jag sätta mig i soffan och äta lite kladdkaka. Blir en tidig kväll känner jag !!

Over and out !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback