2010-04-02 | 07:35:52

Långfredagen.

Om ni visste hur tyst och tomt det är här nu. Eftersom jag ska jobba idag så har hundarna åkt på roligare äventyr. Väldigt ovant att kliva upp och ingen som springer runt benen på en, inget huvud i knät när man äter frukost och ingen Eskil som pratar.

Långfredag jag hoppar på en hyfsat lugn dag på jobbet. De flesta brukar ha handlat vid detta laget, många har ju redan rest bort. När jag kommer hem ikväll har jag lite att stå i, tänkte försöka mig på att göra egen marmelad. Hallon och mörk choklad minsan, får väl se hur det går.

Inte så mkt mer att säga just nu. Lite bilder från gårdagens pyssel kan jag väl bjuda på.




Här ska de fyllas ägg !!




Självklart var jag tvungen att dricka mitt kvällsT ur min mugg som kacklar. Gissa om Eskil funderade.




Hur äggen ser ut inuti, får ni se sen. Vill ju inte avslöja för mkt ifall mor och far läser bloggen.

Sen en liten rolig sak, som jag idag kan skratta åt. Varje påsk hängde mamma upp denna gumman nedan i mitt fönster. Till saken hör att jag var livrädd för henne och kunde inte sova, utan låg bara och tittade på henne i fönstret. Stackars mamma hade ju ingen aning, och jag sa ju ingenting. Nu flera år senare hänger hon i mitt fönster, den enda skillnanden är att nu kan jag sova !!



Till anonym, den är i Öjebyn i kyrkbyn.
Och till Eeeeh, självklart var det ett aprilskämt !!


Ha en bra långfredag alla, och är du ledig njut av dina nära och kära !!

Kommentarer
Maria, Freja & Greta skrev:

GLAD PÅSK önskar en som också måste jobba ;-)

2010-04-02 | 08:08:32
URL: http://tvagyllene.blogg.se/
T skrev:

Du jag tycker hon ser skitläskig ut :/



Glad Påsk gumman

2010-04-02 | 15:32:25
URL: http://theressorvag.blogg.se/
AnnaPanna skrev:

Men så mysko, det var jag som var anonym och frågade om marknaden. Sorry om det blev mer intressant än vad det var. Mitt inlogg måste ha försvunnit på nått vis. Men hoppas den blir mysig trots det mulna vädret!

2010-04-03 | 12:16:03
URL: http://levalivet-ipite.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback