2010-10-06 | 22:40:42

Att göra gott för andra, gör gott i själen min.

Jag är fortfarande fylld med positiv energi och känner mig alltmänt glad efter dagen.
Tänk att det kan vara så roligt att glädja andra människor.

Kvällen har varit ganska lugn. I morgon ska vi får lära oss att behandla triggerpunkter, ni vet de dära små onda punkterna man ofta har under skulderbladen, på trapsen och i nacken. Så jag har läst på lite om bakgrunden till dessa, varför de uppstår och hur man ska behandla dem. Ser fram emot lektionen i morgon, men jag har en känsla av att det kommer göra lite ont. ;0).

Såg faktiskt Grey´s, jag brukar ju inte förlja serier på TV, eftersom jag gärna vill se flera avsnitt på raken, har ju lite svårt med det som kallas att vänta på saker och ting. Men ikväll kändes det bra att krypa ner i soffan med en kopp Stjärnstoft och slötitta lite. Båda mina nya teer var btw supergoda, ett bra köp med andra ord.

Nu ska jag träffa John Blund, och önskar alla söta läsare en god natt. För ni vet väl att sömn och återhämtning är super viktigt för oss människor. Vi lever i ett stressat samhälle, men det är inte stressen i sig som är problemet, det är det faktum att vi inte längre har tid för återhämtningen. Under sömnen så vilar kroppen upp sig, den lagar det vi trasat sönder under dagen, den sorterar information som vi tagit in, hjärnan får gå ner i varv, den laddar helt enkelt batterierna. Så glöm inte att sova ordentligt och ta lite tid för dig själv ibland !!

God natt !!


Kommentarer
Filippa H. skrev:

Åh, vad glad jag blir, tack! :)

Den blandning jag hade i detta brödet tyckte jag var ganska lagom, och det var väl ungefär 2 dl gryn el liknande, 5 dl mjöl, 1,5 dl frön, 4 dl vätska, 1 msk sött, 2 tsk bikarbonat, lite salt (hade jag visst inte i just detta brödet, men det brukar jag annars, kanske en liten miss, haha). Annars brukar jag köra lite på känn oftast, så konsistensen är "lagom fast utan att vara hård, kladdig men inte för kladdig". fast det kanske inte säger så mycket, i och för sig... jag har dock fått känslan av att de flesta recept har förhållandet 2 tsk bikarbonat till en limpa, 4 tsk till två limpor, osv. Det kanske är något att gå på i experimenterandet..? annars tror jag det är ganska "fritt" med just bikarbonat - känns som det jäser och blir bröd lite oavsett, haha.



Lycka till med bakandet! :)

2010-10-06 | 23:31:41
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback